Ajakiri Entrepreneur on kirja pannud seitse nippi, mida kaasaegne ettevõtja peaks kindlasti internetiturunduse kohta teadma ning sel aastal ka kasutusele võtma.
- Uuel aastal võiks üle vaadata ka turundusstrateegiad Foto: Veiko Tõkman
Internetiturunduse strateegiad muutuvad väga kiiresti, mistõttu on oluline ajaga kaasas käia. Need võtted, mis võisid töötada edukalt mõni aeg tagasi, võivad nüüd olla juba maha kantud. Seetõttu peaks käesoleval aastal kaaluma järgnevaid internetiturunduse nippe:
Vaata blogist kaugemale. Kuigi blogimine on jätkuvalt populaarne ning päevakajaline viis oma toote tutvustamiseks, tuleks siiski arvestada sellega, et paljud, kaasa arvatud sinu konkurendid, kasutavad turundamiseks blogisid. Seega oleks mõistlik mõelda kaugemale ning proovida teisigi kanaleid oma toote tutvustamiseks – ajakiri Entrepreneur pakub välja oma YouTube’i kanali avamise: video on vaataja jaoks atraktiivne ning samuti on seda odav teha: juba nutitelefoniga saab teha piisavalt hea kvaliteediga videosid.
Keskendu mobiilile. Iga ettevõtja teab, et mobiiltelefonist ei saa tänapäeval enam üle ega ümber vaadata, vastupidi, need muutuvad üha olulisemaks. Seepärast on väga oluline, et ettevõtte kodulehekülg oleks mobiilisõbralik: arusaadav ning loetav ka väikselt ekraanilt.
Anna brändile nägu. Sotsiaalmeedia võimaldab ettevõtjal anda oma ettevõttele näo. See tähendab, seda, et üksnes sellest, et ettevõte omab sotsiaalmeedia kontot, enam ei piida. Ettevõtte klientidel on tarvis kedagi, kes neile ettevõttega suhestuks. Siinkohal võib hea näitena võib tuua T-Mobile’i juhi John Legere’i, kelle säutse T-Mobile pidevalt oma Twitteri kontol jagab. See annab ettevõttele inimliku dimensiooni ja muudab kliendile lähedasemaks.
Tee oma veebileht kasutajasõbalikuks. On väga oluline, et kasutajad saaksid ettevõtte kodulehelt meeldiva kogemuse: keegi ei viitsi jännata veebilehel, kus vajalikku infot pole lihtne leida või mis laeb väga aeglaselt. Veelgi enam, veebileht peaks ladusalt töötama kõigi seadmetega.
Selleks, et teada saada, kas kodulehekülg on kasutajale mugav, on kõige lihtsam läbi viia küsitlus. Vastajad saavad ritta seada need aspektid, mis neile kodulehe juures meeldivad ning vastupidi. Lähtuvalt neist vastustest peaks olema võimalikult paindlik ning antud soovitusi võimaluse piires ka ellu viima.
Selleks, et teada saada, kui kasutajasõbralik on sinu ettevõtte veebilehekülg, tasub kasutada näiteks tasuta veebianalüsaatoreid Google PageSpeed Insights või GTmetrix. Viimased annavad hea ülevaate sellest, missuguseid elemente peaks ning võiks oma veebilehe puhul parendada.
Keskendu igale inimesele eraldi. Sotsiaalmeedia kaudu turundamine on eelarvesõbalik ning kindlasti tasub seda mitmel moel ära kasutada. Sotsiaalmeedia võimaldab sul üheaegselt jõuda nii kogu sihtgrupini kui ka sihtgrupi kindlate osadeni, mis teeb turundamise veelgi mõjusamaks. Siinkohal on hea tuua näide ettevõttest Uwheels, kes lasi kuulsustel reklaamida oma tooteid nende sotsiaalmeedia kanalites, mis võimaldas ühtlasi jõuda kitsama sihtgrupini. Pole vist tarvis öelda, et ka toodet oma sotsiaalmeedia kanalil reklaaminud kuulsuse isik oli hoolega läbi kaalutletud. Samuti tegi ettevõte koostööd mõne väiksema nišifirmaga, kellel polnud küll väga suur kliendibaas, ent see-eest olid kliendid ettevõttele lojaalsed ning usaldasid brändi. See aitas ühtlasi tõsta ka Uwheelsi usaldusväärsust.
Proovi uuestiturustamist. Uuestiturustamine või turundusstrateegia kohandamine oli möödunud aastal üsnagi populaarne märksõna. Ja on seda ka sel aastal. Taaskord on siinkohal oluliseks elemendiks kliendilähedus.
Facebookist üksi ei piisa. Turundamise jaoks võiks kasutada teisigi sotsiaalmeedia kanaleid peale Facebooki. Proovida tasuks Instagrami ning Snapchati. Mõistagi pole kuhugi kadunud ka Twitter ning LinkedIn, mis on samuti head platvormid oma toote tutvustamiseks. Samuti pole paha, kui avada oma toote tutvustamiseks konto mõnel meil vähem tuntud veebisaidil, kaotada pole ju midagi.
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.